wtorek, 28 lipca 2015

FS-UAE Emulator Amigi

Na początku lat 90 ubiegłego wieku byłem szczęśliwym posiadaczem Amigi 500.
Były to czasy niezwykłe, dzieciaki zamiast siedzieć w domach przy komputerach większość czasu spędzały na dworze, rzadko zdażało się że ktoś miał komputer w domu. W tych latach prym wiodły jeszcze komputery firmy Commodore. Pc dopiero rozwijały swe skrzydła.
Sporo jednak moich znajomych miała jeszcze C-64, tak to ten komputer na kasety magnetofonowe. Były dostępne także stacje dysków do C-64 jednak w Polsce bardziej dostępne były kasety. Ja akurat nie miałem C-64, moją przygodę z komputerami zacząłem od Amigi. Model 500 był jednym z najbardziej dostępnym na ówczesne czasy.
Oczywiście komputer wtedy służył mi do grania, jakże by inaczej. Takie hity jak Super Frog, Canon Fodder, polski Franko, Moonstone, czy Sensible soccer zapadły w pamięć.
Czasami tęsknię za tymi latami, przecież były to lata mojego dzieciństwa, człowiek nie miał tylu zmartwień, nie gonił za pieniądzem jak teraz. Lata 90 XX wieku były "wolniejsze" było po prostu inaczej, jak jest teraz.  Wszystko jednak kiedyś przemija czas nie ubłaganie prze do przodu. Jednak istnieją projekty które mogą chociaż na chwilę przypomnieć jak kiedyś było. Jednym z takich jest emulator Amigi FS-UAE który przypomni, młodszemu pokoleniu pozwoli odkryć chociaż część tamtych lat w świecie gier komputerowych.
FS-UAE jest dostępny dla dystrybucji Linuksowych jednak istnieje także emulator Amigi dla Windowsa WinUAE. Te dwa emulatory pozwalają na udawanie każdej Amigi jakie były dostępne. Opiszę instalację dla Ubuntu.   
sudo apt-add-repository ppa:fengestad/stable
sudo apt-get update
sudo apt-get install fs-uae fs-uae-launcher fs-uae-arcade
 Do prawidłowej emulacji potrzebne są tak zwane kicksart ROMy

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz